PTE Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont (Esemény Blog)

2011. június 23.

13 tipp, hogy sikeres legyen a Facebook kommunikációd

Filed under: Inform Atika — ambrusa @ 08:00


Ma már a legtöbb cégvezető tudja és látja, hogy aki nem regisztrál, a legnagyobb közösségi oldalon az lemarad. Tudom, tudom ez már közhely, de akkor is igaz.

Lelkesen regisztrálnak, létrehoznak egy céges oldalt (jobb esetben oldalt és nem profilt regisztrálnak a cégüknek), megadják a cég elérhetőségeit, írnak pár sor arról, hogy mivel foglalkoznak, mik a céljaik (ha meg tudják fogalmazni egyáltalán)… és meg is torpannak. Kommunikálni kell, de miről és hogyan?

A következő lista abban segít, hogy jól csináld:

  1. Posztolj naponta 2-3 alkalommal. Tudnod kell, hogy a célcsoportod mikor “ül” a Facebook előtt. A 2-3 alkalom nem azt jeleni, hogy egymás után, pár másodperces különbséggel posztolj. Ne akard lerendezni 5 perc alatt a napi Facebook kommunikációt.
  2. Ösztönözz! Irányítsd a követőidet a weboldaladra, a blogodra. Ne csak a Facebook legyen az egyetlen hely ahol találkozhatnak veled, a termékeddel, a szolgáltatásoddal. A Facebook nem a te oldalad, bármi megtörténhet. Törölhetnek, tilthatnak
  3. Kérdezz! Válts ki interakciót a rajongói oldaladon. Akard megismerni az ott lévő embereket.
  4. Kommunikálj! Ha kérdeznek, válaszolj, érezzék, hogy egy hús-vér ember áll a cég mögött.
  5. Adj értéket! Ne csak a saját termékedről/szolgáltatásodról szóljon az oldal. A közösségi oldalak nem az eladásról szólnak.
  6. Játssz! Az emberek szeretik az ingyenes vagy kedvezményes dolgokat (Ez a magyarokra hatványozottan igaz, hiszen vannak olyanok akik, csak a nyereményjátékokért látogatják végig a rajongói oldalakat.), de ne ess túlzásba.
  7. Videózz! Ha van lehetőséged, bátorságod akkor használj videókat a terméked/szolgáltatásod népszerűsítéséhez. Bizalmat ébreszt a potenciális ügyfeleidben, ha látják, hogy van arca is a cégednek. Ezek a videók legyenek igényesek, érthetőek, ne valami gagyi, ami otthon, a szomszéd telefonjával lett rögzítve.
  8. Hozzászólások. Ha a falra negatív komment érkezik, azt kezeld higgadtan. Semmi személyeskedés, semmi trágárság. A legjobb, ha a közösség áll ki a cég mellett, persze ahhoz bizalomnak kell lennie, amit neked kell kiépítened. Semmi esetre se töröld ki a negatív hozzászólásokat, azzal csak felbőszíted az illetőt.
  9. Támogasd a tagokat. Ha valaki az céges oldalra egy érdekes tartalmat, információt tesz közzé, oszd meg újra és köszönd meg az illetőnek. Hálás lesz érte.
  10. Az ügyfeleidet, akik még nem rajongók, ösztönözd valamivel, hogy nyomják a Tetszik gombot! Egy apró ajándék, kedvezmény csodákra képes :)
  11. A Facebook és a Twitter nem ugyanaz. Meg kell különböztetni a kettőt, külön stratégia kell. Jól gondold át a két felület összekapcsolását. Ha a Facebook szimpatikusabb, akkor hagyd a Twittert, mert annak semmi értelme, hogy összekapcsolod a kettőt, és amit megosztasz a Facebookon automatikusan megy a Twitterre is. Hatékonyabb, ha a Twitteren osztod meg akár ugyanazt az infót, amit a Facebookon. A követőid látni fogják, hogy igen te ott vagy és nem csak automatán jön a Facebook állapotfrissítés.
  12. Elemezz! Elemezd a közösségi média jelenléted, és ha kell, javítsd a hibákat.
  13. Ha hibáztál, kérj bocsánatot. A rajongók értékelni fogják.

Ha elolvastad mind a 13 pontot, akkor írd meg hozzászólásként, hogy te a fent említett pontokból, melyeket alkalmaztad már.

(Forrás: Social Marketing / Pintér Melinda)

Reklámok

Hozzászólás »

Még nincs hozzászólás.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.

%d blogger ezt kedveli: